“داستان کوکاکولا”

نوشابه مضرترین و در عین حال خوشمزه ترین نوشیدنیه! همونطور که میدونین، دو رقیب اصلی تو صنعت تولید نوشابه، پپسی و کوکاکولا هستن. اما داستان تولید کوکاکولا شاید یکی از جالب‌ترین داستان‌های پیدایش یک برند باشه.

چه کسی کوکاکولا رو اختراع کرد؟

جان پمبرتون، دکتر داروسازی بوده که تصمیم میگیره یه دارویی بسازه تا از نظر تجاری براش درآمدزا باشه.

جان داروهای زیادی اختراع کرد، اما همشون با شکست مواجه شدن! به همین خاطر تصمیم گرفت وارد بازار نوشیدنی بشه و با ترکیب یکی از داروهاش و آب گازدار به فرمول کوکاکولا رسید.

ماده‌ی اصلی این نوشیدنی در ابتدا برگ کوکائین(به مقدار زیاد) و کافئین(که از دونه هایی به اسم کولا به دست میومد) بود.به همین خاطر اسم کوکا کولا رو روش گذاشتن.

بعد یه مدت آقای john به این فکر کرد که مقدار کوکا تو هر گالن یکم زیاده و مقدارش رو کاهش داد. با گذشت زمان کوکا به طور کامل حذف شد و کولا یا همون کافئین به عنوان طعم دهنده تو فرمول موند.

اما دولت آمریکا اعلام کرد که با کافئین هم مشکل داره و از جان خواست تا اون رو به طور کامل از فرمول حذف کنه .درنهایت دادگاه به نفع جان رای داد،با ابن شرایط که رو بسته های نوشیدنی درج بشه کافئین داره. جالبه بدونین که در ابتدا کوکاکولا فقط روزی 9 بطری می‌فروخت اما امروز فروشش 1.9 میلیارد بطری در روز،تو کل دنیاست!

شاید فکر کنین آقای جان تونست پول هنگفتی به جیب بزنه و به آرزوش برسه. اما متاسفانه ایشون در سال 1888 فوت کردن و برند و فرمول کوکاکولا به قیمت 2300 دلار به آقای asa candler واگذار شد و تو مسیر تجاری سازی قرار گرفت.

2 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed