فروشگاه خشکبار “توکل”

خشکبار توکل از جمله برندهایی هست که از ابتدای تاسیس به طور کامل کنارش بودیم و طی سالیان طولانی، مسیر تبلیغات رو با یه شیب ملایم طی کرده.

این مجموعه با کیفیت‌ترین محصولات رو با تحقیق و بررسی زیاد از جاهای مختلف کشور جمع‌آوری میکنه و توی فروشگاهش ارائه میده. در اولین مرحله برای ارائه‌ی این محصولات احتیاج به بسته‌بندی با کیفیت بالا بود تا هم خشکبار و آجیل در هوای مازندران رطوبت نگیرن و هم برای ارسال به شهرها و کشورهای مختلف مناسب و امن باشن.

پیشنهاد ما

پیشنهاد ما بسته‌بندی‌های زیپ‌کیپ بود. تو اون زمان که این پیشنهاد از سمت ما ارائه شد حدوداً هزینه‌ی بالایی برای یک فروشگاه خشکبار به نظر میومد اما بعد از تولید زیپ‌کیپ‌ها، رضایت مشتری‌ها و فروش چندین برابر شد و به مرور زمان توکل در نگاه مشتریان به یه برند خاص و با کیفیت تبدیل شد که برای مشتری‌ها و محصولاتش اهمیت قائله.

به‌عنوان صاحب یه برند این رو در نظر داشته باشین که هزینه‌های اولیه، ممکنه در ابتدا خیلی زیاد به‌نظر برسه اما در تیراژ بالا بین سود و هزینه تعادل ایجاد میشه و بعد از گذشت سالها تاثیر بسزایی روی پروسه‌ی برندینگ و فروش شما میذاره. نمونه گرافیک و چاپ بسته‌بندی‌های زیپ‌کیپ رو میتونید تو تصاویر زیر ببینید.

به تکنیک چاپ در محصولات بالا “چاپ هلیو” گفته میشه که یک چاپ بسیار باکیفیت روی نایلونه، جنس این نوع نایلون هم بسیار ضخیم و محکمه که به راحتی پاره نمیشه و به خاطر کاسِت زیر ایستادگی بالایی داره و زیپ‌کیپ بالاش مانع ورود هوا به بسته‌بندی میشه که موندگاری محصول رو تا زمانی که تموم نشده بدون نیاز به انتقال به ظرف دیگه‌ای تضمین میکنه.

تا زمانی که این بسته‌بندی تو هر خونه‌ای هست یه تبلیغات خاموش برای برنده. به همین دلیله که بزرگان صنعت تبلیغات هزینه‌ای که برای تبلیغ میشه رو سرمایه گذاری برای آینده میدونن. الان مدت‌هاست از ساخت اولین کلیشه این نایلون میگذره و مجموعه توکل همچنان اون رو تجدید چاپ و استفاده میکنن چون این بسته امتحانشو توی فروش پس داده.
بعد از طراحی و اجرای زیپ‌کیپ‌ها، شیوه ارائه نهایی محصولات خریداری شده، به مشتری خیلی مهم بود. عموم مشتری‌ها حجم بالای خریدشون رو مجبور بودن تو نایلون‌های معمولی بذارن و همین کار وجهه‌ی مجموعه رو از نظر زیبایی زیر سوال میبرد. پس تصمیم گرفتیم ساک‌های پارچه‌ای دسته‌دار و محکم براشون تولید کنیم تا مشتری‌ها بتونن راحت خریدهاشونو حمل و نقل کنن.
موندگاری این بگ‌ها باعث شده عموم مشتری‌ها این بگ‌ها رو نگه دارن و در مصارف مختلف از اونها استفاده کنن. این بگ‌ها در طولانی مدت به دلیل استفاده مکرر مردم در سطح شهر به یه تبلیغ محیطی متحرک تبدیل شدن. اینطوری با یه تیر چند نشون زدیم.

فروشگاه خشکبار "توکل"

به مرور زمان با پیشرفت مجموعه در مسیر برندینگ حجم فروش و مشتریان بالا رفت و نیاز به یه فضای بزرگ و مدرن‌تر شکل گرفت. از اونجایی که صفر تا صد گرافیک و برندینگ این فروشگاه با ما بود، پس با هماهنگی با یه مجموعه معماری طرح نوسازی و گسترش فروشگاه رو به مجموعه توکل ارائه دادیم و بعد از تایید، بلافاصله کار اجرا شد.

بعد از معماری جدید، توکل به یه مجموعه بزرگ تبدیل شده بود که حرف اول رو بین رقباش میزد و این موضوع مسئولیت سیب‌سبز رو سنگین‌تر کرد. به مرور زمان تعداد محصولات مجموعه بیشتر و برای هر محصول نیاز به بسته‌بندی اختصاصی شد.
برای همین محصولات حوزه‌های مختلف رو دسته‌بندی و با یه برنامه‌ریزی درست برای هر محصول بسته‌بندی‌های مختلف تولید کردیم. در واقع با همکاری مسئول خرید مجموعه توکل انتخاب ظروف بسته‌بندی تا گرافیک و اجرا انجام میشه. در ادامه چند تا از این بسته‌بندی‌ها رو میتونید ببینید.

فروشگاه خشکبار "توکل"
فروشگاه خشکبار "توکل"
فروشگاه خشکبار "توکل"

با اینکه همیشه فروش بالا هدف برندینگ در هر کسب و کاره اما در فروش حضوری یکسری معضلاتی هست که نمیشه نادیده گرفت و برای خشکبار توکل یکی از این معضلات ترافیک بالا و نبود جای پارک در اطراف فروشگاه بوده و هست.

فروش آنلاین

ما به این موضوع به چشم یک فرصت نگاه کردیم و لاین فروش آنلاین مجموعه توکل رو در ابتدا با راه‌اندازی صفحه‌ی اینستاگرام استارت زدیم و با برنامه‌ریزی و به مرور زمان از تمام محصولات ریز و درشت عکاسی کردیم و با نظارت و همکاری تکنسین‌های خود مجموعه توکل اون‌ها رو دسته‌بندی و بارگذاری کردیم. در ادامه بعد از تجربه‌ی فروش موفق در اینستاگرام، وب‌سایت فروشگاهیشون رو هم راه‌اندازی کردیم تا مشتری‌ها بتونن خرید راحت‌تری داشته باشن.

برای معرفی لاین فروش آنلاین نیاز به تبلیغات تو فضای مجازی بود که میتونین نمونه‌هاش رو در ادامه ببینید، البته این موضوع رو از قلم نندازیم که فروش اینترنتی به هر شیوه‌ای که باشه مثل یک فروشگاه واقعی حمایت و پشتیبانی و همکاری کامل از طرف سفارش‌دهنده رو می‌طلبه، که توی اون بخش هم با مشاوره و همراهی، زیرساخت‌های لازم رو درست کردیم تا مساله‌ای از این طریق پیش نیاد. اینجا میتونید بخشی از تصاویر مربوط به وب سایت و اینستاگرام توکل رو مشاهده کنید.

فروشگاه خشکبار "توکل"
فروشگاه خشکبار "توکل"

با همه کارهایی که برای وب‌سایت و اینستاگرام انجام شده بود، باز هم احساس کردیم حجم زیادی از مشتریها هنوز اهمیتشو درک نکردن، به همین دلیل برای جا انداختن بهتر جریان خرید آنلاین یه کمپین طراحی کردیم که در ادامه می‌تونید تصاویر مربوط به این کمپین رو ببینید.
در واقع توی این کمپین به زبون ساده اومدیم برخی از معضلاتی که باعث شده تا لاین خرید اینترنتی توکل رو راه بندازیم مطرح کردیم و در جواب اون معضلات به عنوان راهحل ساده، خرید اینترنتی رو پیشنهاد دادیم. معضلاتی مثل: جای پارک، دوری مسافت برای بعضی مشتری ها، بیماری‌های همه‌گیر مثل کرونا و …

بعد از گذشت زمان و محبوب شدن و جا افتادن این مجموعه بین مردم، تعداد مخاطب های به روز و کم سن و سال تر توکل روز به روز بیشتر و بیشتر شد.
به همین خاطر لازم دونستیم که هم یه یکپارچگی در هویت بصری مجموعه ایجاد کنیم، و هم تغییرات مهم و به روز توی اصل هویت تصویریشون یعنی لوگو ایجاد کنیم، طوری که مخاطب سنتی خودشون رو از دست ندن همچنین جواب گوی مخاطب های جدید هم باشن، این یکپارچه سازی رو از طراحی جدید ظروف ادویشون شروع کردیم.
کل نوشته های لیبل های مجموعه این حروف با دست طراحی شدن، که احساس قدمت رو به طور کامل انتقال بدن، در عین حال، فرم ظروف و نوع چاپشون و تنوع رنگ لیبل ها بسیار مدرن و چشمگیر شدن و زمانی که در یک قفسه همه محصولات ادویه شون کنار هم قرار میگیره یه تصویر کامل و پر از رنگ و جذاب رو برای هر دو نوع مخاطب ایجاد میکنه. با افتخار میتونیم بگیم که این قفسه هم مثل بقیه کارا تا الان تاثیر مثبت بالایی توی میزان فروش روزانه مجموعه داشته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed