اسم برندمو چی بذارم؟

 

انتخاب اسم خوب برای برند، یعنی بهترین راه برای تو خاطر موندن، البته این کار اصولی داره که می‌خوایم باهم یاد بگیریم 🙂

اسم برندمون رو چطوری انتخاب کنیم؟

مطمئناً همه‌ی ما وقتی می‌خوایم بیزنسی رو شروع کنیم، به اولین چیزی که فکر می‌‌کنیم، اسم برندمونه”. البته در اصل، مرحله‌ی قبل از انتخاب اسم، آشنایی با فرآیند برندسازیه… اگه اون مرحله رو با موفقیت رد کردین، بریم برای انتخاب اسم!
بهترین کار برای شروع انتخاب نام برند”، دیدن اسم برند‌های معروف داخلی و خارجیه. باید مواظب باشیم این کار فقط برای ایده گرفتنه. یه وقت کپی نکنین -:) ، چون نام برند ما قراره همیشه همراهمون باشه و تبدیل به امضامون شه، پس بهتره فکر شده عمل کنیم.

اسم برند

برای اینکه این روند رو راحت تر طی کنین، می‌تونین از نکات زیر استفاده کنین:

  • اسم باید ساده باشه!

نام برندتون نباید گیج کننده باشه، باید ساده و روون و قابل یادگیری باشه. مطمئناً براتون پیش اومده که بعضی از اسم‌ها اینقدر طولانی و پیچیده هستن که هرقدر فکر می‌کنیم، نمی‌تونیم اون‌ها رو به خاطر بیاریم.

امکان اینکه بتونین به تنهایی بهترین اسم رو برای برندتون انتخاب کنین، کمه! پس بهتره از دوست و آشنا و یا حتی بچه‌ها دعوت کنین تا دورهم جمع بشین و در مورد اسم برندتون هم‌فکری کنین.

طوفان فکری
  • از S و T غافل نشین!

علم روان‌شناسی ثابت کرده اسم‌هایی که با S و T شروع میشن بهتر تو خاطر می‌مونن. حتی ترکیب این دو با هم می‌تونه اسم خاص‌تری براتون بسازه مثل STARBUCKS!

  • از سایت‌های آنلاین استفاده کنین.

سایت‌هایی وجود دارن که به صورت آنلاین برای برند شما اسم انتخاب می‌کنن که بعضی اوقات می‌تونه کمک کننده باشه. بهترین سایت برای انجام این کار NAMELIX هست. فقط کافیه چند کلمه‌ی مرتبط با شغلتون رو وارد کنین تا به شما دنیایی از اسم‌ها رو معرفی کنه. البته این سایت‌ها اسامی انگلیسی بهتون پیشنهاد میدن که خب در هر صورت راهنمای خوبی هستن و میشه از پیشنهادهاشون ایده گرفت.

دوباره چک کن!

بعد از اینکه اسم برندت رو انتخاب کردی بهتره مراحل زیر رو طی کنی تا به اسم انتخابیت مطمئن‌تر بشی:

  • دامنه‌‌ی سایت

اول تو گوگل سرچ کنین که آیا با اسم انتخابی‌تون، دامنه‌ای ثبت شده یا نه، که بعد‌ها برای راه‌اندازی سایتتون دچار مشکل نشین.

  • تک باشید!

همیشه این امکان وجود داره که اسمی که شما انتخاب کردین، قبلا توسط برند‌های دیگه انتخاب شده باشه. پس حتما سرچ کنین که اسمتون مخصوص به خودتون باشه.

  • املای راحت!

تو همه‌ی زبان‌ها، مخصوصاً زبان فارسی، هر کلمه می‌تونه چندین حالت نوشته بشه‌، پس مهمه کلمه‌ای که شما انتخاب کردین به راحتی نوشته و خونده شه تا مخاطباتون دچار سردرگمی نشن.

در آخر مشورت با یک تیم تبلیغاتی می‌تونه این مسیر رو براتون راحت‌تر کنه. آژانس تبلیغاتی سیب سبز از اول تا آخر مسیر برندسازی همراهتونه.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرین.

4 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed