آژانس تبلیغات چیه؟
به نظر من تبلیغات از وقتی شروع شد که اجداد ما گوسفنداشون رو بردن دادن به همسایه ازش گندم گرفتن. دقیقا همونجایی که یکی گفت گوسفند من چاق و چلهس و تونست طرف مقابلش رو قانع کنه گوسفندش رو ازش بگیره و جاش بهش گندم بده، همونجا یه تبلیغ انجام شده و موفقیتآمیز هم بود.
درطی سالها و شکلگیری تمدن، ماها طرز ارتباطمون با هم عوض شده و تو چارچوب دیگهای زندگی میکنیم اما احساساتمون با اجدادمون تفاوتی نکرده �� یعنی هنوزم اگه یکی بیاد از محصولش تعریف کنه و حس خوب بهمون بده تحت تاثیرش قرار میگیریم و دوست داریم از اون محصول استفاده کنیم.
بعضی وقتها هم ممکنه که حتی به اون محصول در اون لحظه احتیاج نداشته باشیم اما صرفا بهخاطر احساس خوب اون رو تهیه کنیم. همهی اینا رو گفتم تا نقش آژانس تبلیغاتی رو براتون واضحتر توضیح بدم در واقع آژانس تبلیغاتی نقش کاتالیزور رو تو مبادلات داره. یعنی ما اینجاییم تا به برندها کمک کنیم تا محصولات و یا خدماتشون رو خوب پرزنت کنن و بتونن خوب بفروشن.
آژانسهای تبلیغات
حالا اختصاصی میخوام در مورد آژانس تبلیغات خودمون یعنی سیبسبز براتون بگم. اینطوری نیست که ما تو مرحلهی آخر یعنی عرضهی محصول به بازار به برندها کمک کنیم. فروش یه محصول سلسله مراتبی داره که ما از اول تا آخرش با برندها هستیم. یعنی همون اول لوگو و هویت بصریشون رو طراحی میکنیم و در ادامه تا پکیجینگ و عرضه محصول به بازار همراهیشون میکنیم.
وقتی بِیس کار به درستی چیده شد حالا تبلیغ شروع میشه. یعنی با توجه به برند مدیای مناسب و محتوای مناسب برای دیده شدن برند انجام میشه، ممکنه برای یه برند بیلبوردهای سریالی طراحی کنیم، برای برند دیگه تیزر تبلیغاتی بسازیم و برای یه برند دیگه یه پیج اینستاگرام راه بندازیم و کل تبلیغ رو تو اون فضا انجام بدیم و محتواهای یونیک براشون تولید کنیم و کمپینهای خلاقانه براشون اجرا کنیم.
آژانسهای تبلیغاتی موظفن که به رشد برندها کمک کنن. یعنی ما در کنار تمام کارهایی که برای یک برند انجام میدیم یک هدف رو دنبال میکنیم و اونم پیشرفت مدوام برند و افزایش اعتبار و فروشه.
تو مقالههای بعدی براتون از آژانسهای تبلیغاتی معروف دنیا و کمپینهای خلاقانهشون میگم.