اگر برند شناخته شدهای نباشید بسته بندی اولین و مهمترین بخش از محصول شماست که توجه مخاطب رو در لحظه اول به خودش جلب میکنه. در اکثر مواقع، طراحی یه بسته بندی اصولی با گرافیک جذاب باعث بهتر دبده شدن محصول شما در کنار محصولات مشابه میشه و شما رو یک قدم نسبت به رقباتون جلو میندازه. درواقع بسته بندی یکی از ابزارهای بازاریابی هست که باعث جذب مشتری میشه و فروش محصولات رو به طرز چشمگیری افزایش میده. اهمیت بسته بندی محصول انقدر زیاد هست که برندهای معروف دنیا در بازههای زمانی مختلف اقدام به ریدیزاین اونها میکنن تا تاثیر مثبتی روی میزان فروش محصولات بذارن. نمونهی ری دیزاین بسته بندی محصولات رو میتونین توی این مقاله بخونین.
انتخاب نوع بسته بندی باید طوری باشه که در درجه اول از محصول شما محافظت کنه و در کنار اون با یه طراحی درست و اصولی به برند شما هویت بده و بتونه در کوتاهترین زمان احساس خوب و خوشآیندی به مخاطبتون القا کنه تا مخاطب جذب محصول شما بشه. درواقع بسته بندی اصولی و خلاقانه محصول شما رو میفروشه.
بسته بندی شامل سه بخش بسته بندی داخلی، بسته بندی خارجی و بسته بندی کالا(مادر) هست که میتونین تفاوتشون رو تو تصویر زیر ببینید.
هر بخش از بسته بندی با توجه به اولویت ارتباط با بازار هدف به طراحی متفاوتی احتیاج داره که تشخیص این موضوع به عهده تیم گرافیکه.
در انتخاب نوع بسته بندی و مشخص کردن هزینهها در ابتدای کار باید به سوالهای مختلفی مثل چه محصولی میفروشین؟ قراره به چه کسانی بفروشین؟ از چه طریقی محصول به دست مشتری میرسه و ….جواب بدین تا نتیجهی کار، یه بسته بندی اصولی و پرفروش باشه.مشخص کردن اطلاعات روی محصول، ساختار، تصاویر، رنگها و … و ترکیب درست اونها با هم، مهمترین بخش بستهبندی محصوله.
بعد از پایان طراحی گرافیک نوبت به شبیهسازی دوبعدی و سهبعدی از بسته بندی هست که تو این مرحله مشکلات کار مشخص میشه و بعد از رفع مشکلات طرح برای چاپ و اجرا به چاپخونه فرستاده میشه و نظارت چاپ بهطور کامل از مرحلهی ابتدایی تا انتهایی پروسهی چاپ انجام میشه تا نتیجه نهایی به دریت ترین شکل ممکن تحویل مشتری داده بشه.
سیب سبز در تمام این مراحل(از گرافیک تا اجرا) در کنار شما و مجموعهتون هست 😊