طراحی لوگو

folder_openدسته‌بندی نشده

لوگو یا نشانه، علامتی هست که به طور خاص و منحصربه‌فرد برای یک کسب‌وکار، فرد، سازمان و … طراحی میشه و به اونها هویت میده. طراحی لوگو باید طوری باشه مخاطب به راحتی بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه و اون لوگو رو به خاطر بسپره، به‌ طوریکه با دیدن اسم لوگو، اسم اون برند تو ذهنش تداعی بشه. برای مثال همه‌ی ما با دیدن سیب گاز زده یاد برند اپل و محصولاتش می‌افتیم.درجه‌ی اهمیت لوگو در هر مجموعه به‌قدری زیاد هست که حتی شرکت‌های مطرح دنیا برای اینکه دوباره دیده بشن و سر زبون‌ها بیفتن اقدام به ری‌دیزاین لوگوشون میکنن. علاوه‌بر این بعضی از کسب‌وکارهایی که در ابتدای فعالیت‌شون طراحی لوگو رو جدی نگرفتن بعد از مدتی اقدام به طراحی دوباره لوگوشون میکنن تا هویت مجموعه‌شون دوباره و به درستی ساخته بشه.

ویژگی لوگوی خوب
مهم‌ترین نکته در زمان طراحی لوگو درنظر گرفتن این نکته هست که لوگو نباید محدود به زمان خاصی باشه و بتونه به مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیره بدون اینکه از اثرگذاریش کم بشه.به همین خاطر لوگو باید ساده و بدون جزئیات اضافی باشه تا برای سالهای زیادی ارزش و اعتبار داشته باشه. رنگ لوگو باید متناسب با فعالیت هر مجموعه انتخاب بشه اما در مرحله اول، لوگو باید در حالت سیاه و سفید هم کاملا خوانا و جذاب باشه. همچنین یه لوگوی خوب در ابعاد بسیار کوچیک هم باید قابل تشخیص باشه.

انواع لوگو
لوگو تصویری: برای ساخت لوگوی تصویری از المان‌های بصری استفاده میشه که در مقایسه با مدل‌های دیگه‌ی لوگو کمی پیچیده‌تر هستن و پیام رو به‌طور مستقیم به مخاطب نمیرسونن.

لوگو تایپ(لوگو نوشتاری یا نشان نوشته): برای طراحی این لوگو از نام کامل برند استفاده میشه که به شکل حروف فارسی یا انگلیسی و یا تلفیقی از هر دو به‌طور اختصاصی برای هر مجموعه‌ای طراحی میشه.

لوگو تلفیقی: این لوگو ترکیبی از نوشتار و تصویره.

مونوگرام: برای طراحی لوگو مونوگرام، از حرف اول اسم هر مجموعه استفاده میشه.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست